Cercar en aquest blog

divendres, 22 de juliol del 2011

Un joc poètic

Mireu que he tobat en el blog de Poesía Infantil y Juvenil, ens proposen un joc poètic per passar una estoneta divertida, ja que aquest estiu fa una miqueta de fresqueta i no podem anar massa a la piscina, oi?
Animeu-vos!!!

Un joc poètic agafant el mot, de Joan Brossa

Des de ben menudets cal llegir poesia i crear nous poemes


Agafo el mot
(Joan Brossa)
Agafo el mot
marxar.
Al davant, hi poso
M'agradaria poder.
I tinc
M'agradaria poder marxar.


Aquest poema de Joan Brossa, com molts altres dels seus, ens serveix com a model per anar creant-ne de nous i escrivint poesia. Anem a jugar "agafant el mot":


Agafo el mot
Agafo el mot
compartir.
Al davant, hi poso
M'agradaria poder.
I tinc
M'agradaria poder compartir.

o


Agafo el mot
Agafo el mot
llegir.
Al davant, hi poso
M'agradaria agafar un llibre.
I tinc
M'agradaria agafar un llibre, llegir.




Agafo el mot
Agafo el mot
nedar.
Al davant, hi poso
A l'estiu m'agradaria.
I tinc
A l'estiu m'agradaria nedar.

o


Agafo el mot
Agafo el mot
mosca.
Al davant, hi poso
Volant i molestant va.
I tinc
Volant i molestant va la mosca.
Molestant i mosquejant. 


Podem cambiar, afegir, esborrar, transformar, jugar, retallar... podem crear. Anem, doncs, a jugar amb la poesia! Millor si ho fem junts els adults i els xiquets. 

Les il·lustracions són de Kim Roberti.